Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår

Betaling og kjøpsprosessen

Priser på varene er oppgitt i norske kroner og inklusive mva. I handlevognen vises totalprisen inklusive mva, men eksklusiv frakt. Frakt vises i steget etter at adresse er oppgitt, men før ordren bekreftes av deg.

Bestilling

Etter å ha valgt en vare går du fra handlekurven videre til kassen hvor frakt tillegges kjøpesummen. Betalingen skjer på forhånd med kort i nettbutikken. Vi benytter solide kortbetalingsleverandører. Vi kan ikke se dine private kortopplysninger. Etter ferdigstilt bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post som bekrefter din ordre og viser hva du har bestilt. Når varen sendes fra oss sender vi en en e-post som bekrefter at varen er sendt fra oss.

Leveransetid er normalt 1-2 dager fra ordren er bekreftet, samt 1-2 dager i frakt.

Fraktvilkår

Varene sendes per post. Normal postgang er i henhold til postens satser, normalt 1-2 dager. Prisene som angis på våre respektive varer og i din handlekurv er eksklusiv frakt. Etter at man har gått videre fra handlekurven ("Fortsett til neste trinn"), angitt mottakeradresse ("Fortsett til neste trinn"), vil man før ordren fullføres få oppgitt fraktkostnad. Ordren fullføres først etter at man har fått oppgitt total ordrekostnad, inkludert frakt, og deretter valgt "Fullfør min bestilling". 

Angrerett

Angrefristen er på 14 dager. Dersom angreretten ønskes benyttes må dette meldes per e-post til post@doyoubamboo.no. I denne må det framkomme tydelig at dere ønsker å benytte angreretten. Angrefristen løper fra den dagen dere mottar varen eller en vesentlig del av den. 

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. Returnert vare sendes vår kontaktadresse som kan finnes under fanen "Kontakt" på vår nettside.

Angrefristen gjelder ikke dersom varen er i en slik tilstand at den ikke kan leveres tilbake. Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering av dere, frafaller angreretten.

Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Retur

Eventuell returfrakt må bekostes av kunde, med mindre varen er defekt eller vi har levert feil vare. Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke som oppkrav. 

Tilbakebetalingsplikt: 

Dersom kunde benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen. Kunde må Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer.

Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om kundes rettigheter.

Personopplysninger

Vi ber kun om persondata som er nødvendig for å effektuere ordren din. I forbindelse med kunderegistreringer for å kunne gjøre varekjøp i vår nettbutikk vil det måtte lagres noen personopplysninger om deg, som våre ansatte har tilgang til. Når du gjennomfører en handel oppbevares blant annet navn, adresse og e-postadresse. Denne informasjonen trengs for å levere varene til deg via transportøren vi velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen.

DoYouBamboo.no er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes.

Av sikkerhetshensyn oppbevares også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Kortnummer for betalinger oppbevares ikke av DoYouBamboo utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Vår partner for kredittkort håndtering er Paymill.com. Nettløsningen bruker og krever en cookie for å kunne registrere seg og gjennomføre en bestilling. (Det er mulig å se på produkter uten å bruke cookies.) Nettløsningen forsøker dessuten å lagre en permanent cookie som brukes for å gjenkjenne deg når du kommer tilbake. Denne kan slettes ved å slette nettleserens cash-filer. Ved gjennomføring av kjøp, har kunden et valg om å motta nyhetsmail. Dette kan være tips og tilbud om nye unike produkter, rabatter, kampanjer. Dersom våre kunder ønsker at alle personlige data skal slettes kan dette gjøres ved henvendelse til post@doyoubamboo.no